mandag den 1. april 2013

Ups Oopsies...


Morgenmaden dagen efter vores påskefrokost, blev til et par impulsive Oopsies (prøvet for første gang), og ups...jeg fik gjort det hele forkert (jeg fandt opskriften på min telefon, som så løb tør for strøm inden jeg nåede at læse fremgangsmåden...derfor fik jeg startet helt forkert op). Men ikke desto mindre, blev de ret vellykkede (takket være min mor, der foreslog en lille ændring til opskriften), og jeg vælger derfor at præsentere denne upsede version af Oopsies.

Opskrift på Ups Oopsies (6 store)
6 Æg (i den rigtige Oopsie opskrift skal man kun bruge 3 æg)
100 g. Flødeost Naturel (fx Philadelphia)
2 spsk. Loppefrøskaller (i den rigtige Oopsie opskrift skal man kun bruge 1 spsk.)
1 tsk. Bagepulver
½ tsk. Salt
Sesamfrø til at drysse over

Fremgangsmåde
Bland flødeosten med 3 af æggene, bagepulver, loppefrøskaller og salt (lettest hvis flødeosten ikke er helt køleskabskold). Det var allerede her det gik galt for mig. Jeg overså det faktum, at æggene egentlig skulle deles og hviderne piskes stive, mens kun blommerne skulle blandes med flødeosten. Du kan vælge at gøre dette, eller følge min Ups opskrift. ;) De 3 af æggene deles i blomme og hvide (gem blommerne til noget andet) og pisk hviderne stive. Vend oste-æggeblomme-blandingen med de stive hvider. 
Fordel dejen i 6 store (eller x antal mindre) klatter på en bageplade beklædt med bagepapir. Drys dem med sesamfrø.
Bages i 25-30 minutter (mine var store og de fik 30) ved 150 grader. 

De blev overraskende gode. Absolut ikke sidste gang, vi laver Oopsies. Måske skal den rigtige opskrift prøves næste gang...og måske skal de forsøges i andre variantioner. Tænker at man kan smagsgive dem med alt muligt godt. :)

I øvrigt blev de to resterende Ups Oopsies til hhv. en bøfsandwhich (til manden) og en burger (til mig) samme aften. Ku' sagtens bruges (og ganske LCHF venligt tilmed)! :)



2 kommentarer:

  1. Oopsies er en klar favorit her i huset. De kan bruges til SÅ meget og de er så skønne og bløde.

    Håber du har nydt din påskeferie :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er de i hvert fald. Det har bare taget mig nogen tid at få øjnene op for dem.

      Synes nogle gange det er utroligt så få ingredienser der skal til, for at få noget til at smage godt. :)

      Dejlig påske tak...men et par kilo tungere på den anden side af den. ;) Håber det samme for dig, Lørna!! (altså det med en dejlig påske - IKKE det med de ekstra kilo) :)

      Slet