fredag den 22. februar 2013

Endnu en lille lækkerbisken...

Sidste weekend havde vi huset fyldt med gæster, og jeg lod mig inspirere af "Madbandittens" Snickers-Fudge for at kunne servere lidt sødt for dem. 




Opskrift på Peanut Crunchy Fudge
200 g. Mørk chokolade (jeg brugte 80% - men 70% kan også gå)
150 g. Crunchy Peanutbutter (uden tilsat sukker)
½ - 1 tsk. vanillepulver (fx Urtekrams)
3-4 spsk. Sukrin (eller hvad du nu foretrækker)
40 g. smør

Fremgangsmåde
Smelt chokoladen i et vandbad. Når chokoladen er smeltet vender du resten af ingredienserne i. Peanutbutter og smør vil langsomt smelte mens du rører i massen. Du kan nemt smage massen til mens du tilbereder den. 
Beklæd en bakke eller kagedåse med film og held massen deri. 
Sæt på køl, og skær i mundrette bidder når massen er stivnet. Server dem direkte fra køleskabet (de bliver hurtigt bløde). 


Holder sig fint på køl i nogle dage (gode at gå og nipse lidt af eller til en god kop kaffe). :)


Folk var i øvrigt vilde med dem (!) - jeg selv var sådan lidt hmm...men de ''voksede på mig'' (så at sige). ;) Peanutbutteret smager meget igennem, så du skal kunne lide peanutbutter!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar