mandag den 18. februar 2013

Mediernes slankeråd...



Det er sjovt som jeg (efter LCHF) pludselig ser mediernes slankeråd i et helt andet lys. Jeg føler mig sært "bedre oplyst" end diverse uddannede og anderkendte diætister, og pludselig vækker disse slankeråd en form for afmagt hos mig. 
Afmagt fordi jeg ved, at SÅ mange mennesker lytter til disse råd (det er også svært ikke at gøre det...aviser og blade er jo plastret til med dem), og forsøger at leve efter dem uden anden effekt end afsavn og manglende succes. Jeg har selv gjort det i årevis...

Med LCHF i tankerne lister jeg her en udvalgt lille håndfuld af disse "fantastiske" råd fra sundhedsapostler og andet godtfolk. Døm selv. 


Kaloriebomber i kaffekoppenEn stor café latte med sødmælk 270 kalorier, hvilket svarer til lidt mere end en halv liter sukkerholdig cola.Men det er ikke kun café latte, der kan være synderen på vægten. En cappuccino på sødmælk indeholder for eksempel 120 kalorier, og kaffedrikke med sukker, sirup eller flødeskum kan nærme sig 650 kalorier.Det sunde valg
Når først du er opmærksom på kaffekoppens kaloriefælde, er der en række ting, du kan gøre for at undgå fedtfælderne."Bed om skummetmælk i din kaffedrik i stedet for sødmælk. På den måde sparer du halvdelen af kalorierne" 
I sidste ende er det allerbedst at drikke den sorte, rene kaffe, for der er 0 kalorier i. Henrik Duer 

Madpyramiden er god at styre efter. Den viser meget godt, at der er noget, der er næsten gratis at spise som f.eks. grove grøntsager. Og begynd så at tælle kalorier. De skal i en slankeperiode helst ikke nå op over 1.100 kcal om dagen. Derfor er det også vigtigt at indstille dig på, at du ikke kommer udenom en periode, hvor du er sulten. Her er det så værd at huske på, at det ikke er farligt at være sulten for en tid. Bente Klarlund

Ost er en god kilde til protein og kalcium. Når du køber ost, skal du være ekstra opmærksom på fedtprocenten, da mange oste har et højt indehold af fedt.  SlankeDoktor.dk anbefaler max 17 % fedt/30+. Ca. 2 skiver mager ost om dagen er rimeligt at spise. Ost som hytteost, light smøreost og rygeost kan spises i større mængder.  

Kom godt i gang med TURBOslankMorgen og formiddag: Spis frisk og tørret frugt og frugtsalat, og drik juice og smoothies de første 4 timer af din dag. Spis al den frugt, du kan. Herunder får du forslag til hvad du kan spise undervejs. Lene Hansson

Og vinderen af "Det Sygeste Slanketip Nogensinde" går til...tadaaa:  


TAG TIL ET FATTIGT LANDStéphanie Surrugue, 33 år:„Mit bedste slankeråd er at rejse til et meget varmt, meget fattigt land. Jeg har tabt mig adskillige kilo af at rejse i lande som Haiti og Indien, fordi man drikker så meget vand, intet slik kan købe og kun spise meget lidt mad, fordi man er bange for at tilbringe resten af turen på diverse uhumske toiletter. Og metoden kan jo, hvis man har lidt ryggrad, ret nemt implementeres i den danske hverdag: Masser af vand, intet slik og ikke noget grovæderi.“ 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar